Ochtend

De maandagochtend had voor meneertje Une Journée Bien Remplie een wat moeilijke start. Toch al nooit een matineus type had ik de nacht van zondag op maandag grotendeels besteed aan de fanatieke jacht op een muggenpaar dat meende meer rechten op onze slaapkamer te hebben. Zeer tevergeefs uiteraard, die jacht, en behoorlijk contraproductief ook. Bij het moeizaam krieken van de dag – ik viel pas enigszins in slaap om 6 uur – bleek de familie mug me aardig te grazen te hebben genomen. Mijn dierbare echtgenote (ook bekend als She Who Must Be Obeyed) had door al het rumoer heen voortreffelijk geslapen en verrees volledig ongeschonden uit de echtelijke sponde.

Er zat om goed wakker te worden weinig anders op dan een tikkie verlaat ontbijt op de schitterende Antwerpse Stadswaag. Ik sprak u al eens eerder over dit beeldschone pleintje dat u bepaald op uw tochten niet behoort over te slaan.

Gelukkig werd ik mentaal gesterkt door de wetenschap dat ook anderen een kennelijk wat lastig nachtje gehad moeten hebben. Want hoe stomdronken moet een mens wel niet wezen om in de nachtelijke feestuurtjes zijn schoeisel op het terras achter te laten? En hoe zal het hoofd van deze feestganger in de ochtend aangevoeld hebben?

Geef een reactie

