Discipline

Zegt iemand ´ik wil niet lastig zijn´ dan komt er gedonder van.
Zegt iemand ´ik wil niet grof worden´ dan volgt een onbeschoftheid.
Zegt iemand ´met alle respect´ dan wordt u voor onnozel gehouden.
Zegt iemand ´ik wil u niet storen´ dan eist hij alle aandacht op.
Zegt iemand ´u bent daar natuurlijk geheel vrij in´ dan volgt een verbod.

Ik wil dan ook natuurlijk bepaald niet opsnijden maar in alle bescheidenheid: in de eerste week van het geadviseerde dieet viel ik ruim anderhalve kilo af. Een ijzeren zelfbeheersing, dat kunnen wel even vaststellen.

5 Reacties to “Discipline”

  1. Tamar Verkaik Says:

    Gefeliciteerd, zeg!
    Dat daar boven is weer iets heel anders dan de Maslowpiramide, lijkt me?

  2. adri Says:

    Van harte!
    Er zijn, niet eens weinig, momenten dat ik zonder speciale planning per dag evenveel afval. Mij hoor je daar niet over …

  3. JN Says:

    Sorry, ik wil de feestvreugde niet temperen, maar dit is slechts vocht…

  4. Bart van der Valk Says:

    De mens bestaat – zegt de dieetmevrouw – voor 80% uit water, het verdwijnen van vocht is dus een effectief begin. Mij krijg je niet chagrijnig! Zolang m´n imponerend gespierd fysiek en imposant brein maar verder existeert ben ik tevreden.

    Aangaande Adri: de meesten van jullie kennen mijn broertje niet. Laten we het er op houden dat een zekere neiging tot vervetting niet uitsluitend in mijn genenpakket bleek te zitten. Zijn licht kritische bemerking krijgt met die wetenschap toch een andere kleuring.

    Bedankt, Tamar, voor de felicitaties en de scherpzinnige conclusie aangaande de piramide … je hebt volkomen gelijk. Het leuke is misschien dat op de een of andere manier ook deze piramide over behoeften en motivaties gaat. Maar ook dat had je allang geconcludeerd.

  5. jachtservice Says:

    Je eetpatroon is maar 50% van het probleem ..oke (60%) maar euuh hoe zit het met lichaamsbeweging? Oh ja naar het toilet gaan of het eetcafe op de hoek valt niet onder lichaamsbeweging ! Hoe dan ook van harte en doe je best. En laat je niet afschrikken door het resultaat in de spiegel ,als je een emmer water uit zee haalt valt het ook niet meteen op.

Geef een reactie

