Die Tijd van het Jaar …

Het zijn – zo voorspelt men – de zonnigste daagjes van deze vrolijke zomer … de consequentie van die voorspelling zal zijn dat u me weer een paar daagjes kwijt bent. Aanstaande maandagochtend hoop ik u, bij leven en welzijn, weer te bedienen.

Overigens dient u zich door deze melding geenszins droevig te laten stemmen. U doet er zelfs wijs aan te bedenken dat het wel eens plezierig kan zijn van het karakterloos geschrijf tijdelijk verlost te zijn.

Karakterloos? Jazeker en ongetwijfeld!

Enige tijd geleden – op 5 juni om precies te zijn – vertelde ik over mijn superieure houding aangaande de producten van ondermeer het Nespresso-wezen. Een aardige marketingtechniek die mij nimmer zou kunnen verleiden om met dit soort inferieure smaken genoegen te nemen. Daar kwam het wel zo´n beetje op neer. Mooie vormgeving maar duidelijk over het hoogtepunt van succes heen, zo betoogde ik geforceerd snedig. Om mijn weldenkendheid nog wat te benadrukken voegde ik er nog een sneer richting Jantje Smit aan toe, dat werkt immers bijna altijd goed in het semi-intellectuele milieu waarin ik graag vertoef.

Natuurlijk had ik beter moeten weten … bijna altijd wordt men na gebral met de holheid van zijn principes geconfronteerd.

Mevrouw Une Journée Bien Remplie – die het hier voor het zeggen heeft – besloot in haar verlichte wijsheid dat die capsulekoffieapparaten (22 letters!) er best gelikt uitzien en veel gemak bieden. De smaak, zo verklaarde zij, bevalt ONS prima. Kortom: er staat zo´n ding en ik heb al vrolijk verklaard dat kwaliteit en geur me duidelijk meevallen …

Een slap en laf karakter met een tekort aan principes. Dat u het maar weet …

2 Reacties to “Die Tijd van het Jaar …”

  1. Frits Sajet Says:

    Een zwak karakter en een goedkope fantasie. Daarom ben ik nou juist zo op je gesteld. Goed dat we geboren werden voor de abortus werd vrijgegeven.

  2. adri Says:

    Het zijn altijd de zelfde die, overigens volkomen ten onrechte, de schuld in de schoenen geschoven krijgen.
    De grootste winst zit natuurlijk in de “constante” kwaliteit.
    Enfin, die apparaten worden ook steeds “goedkoper”😉
    (niet verwarren met voordeliger).
    Een beetje doorzetter gaat nu terug naar de winkel voor een Aeroccino+

    Een paar tips van Sven:
    * Geen capsules in de vaatwasser
    * Geen capsules op stoffige plaatsen bewaren
    * Geen kersenbonbon in de Nespresso

Geef een reactie

