Oppassen Geblazen!

Omtrent twitter verkeer ik nog steeds in het stadium der twijfel … het zal aan mijn onvermogen tot het vervaardigen van beknopte tekstjes liggen, of aan een ander mankement mijnerzijds. Er zijn er immers genoeg. Toch levert twittergebeuren van tijd tot tijd alleraardigste zaken op. Met dank trouwens aan Joris Boeren, zonder wiens tussenkomst deze ernstige waarschuwing voor mij onbekend zou zijn gebleven.

3 Reacties to “Oppassen Geblazen!”

  1. Bessel Dekker Says:

    Geachte heer Van der Valk en ex-collega,

    Wat uw bespreking van Mevrouw Bachmann betreft, moet ik de dame toch te hulp schieten! Zoals een Amerikaans commentator opmerkte (ik weet niet meer wie, want er bestaan meerdere Amerikaanse commentatoren, en op een bepaalde leeftijd wordt men moe), is la Bachmann helemaal niet werkelijk presidentskandidate worden. Zij is immers Bijbelvast genoeg om haar man te volgen en hem te erkennen als hoofd van het gezin, en haar hele leven is dan ook waarschijnlijk in dienst gesteld van zijn kandidatuur; hoe zeer wij ook mogen menen dat het hier een wat ondoorgrondelijke omweg betreft. Waarom kandideert meneer zichzelf niet? Maar Gods wegen zijn inderdaad ondoorgrondelijk.

    Wat die homoseksualiteitsgenezing betreft, na veel gebeden te hebben (maar zonder vrucht), wend ik mij in wanhoop tot u: kunt u mij wellicht het adres van Michelle geven? Hopelijk geeft zij groepstherapieën aan gelijkgezinden—gelijk met mij, wel te verstaan; personen die haar opvattingen delen, ken ik al in voldoende mate.

    Hartelijke groet,
    Bessel

  2. Bessel Dekker Says:

    Mijn excuses. Bovenstaande reactie gaat over Michelle Bachmann, die, hoewel misschien een teken des tijds, toch geen “sign” in de letterlijke zin des woords is. Voor de laatste is overigens http://www.google.nl/search?q=silly+signs&hl=nl&client=firefox-a&hs=WW6&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=H-JQTq2dKo2eOvSrtcMC&ved=0CCYQsAQ&biw=1582&bih=681 niet van belang ontbloot.

  3. Bart van der Valk Says:

    Waarde Oud-Collega!

    Doet me goed van Ue. te vernemen en uit toonhoogte en tekstbehandeling denk ik te kunnen concluderen dat het u – aldaar te Graan voor Visch – goed gaat. Naar den vleze had ik bijna gezegd, ware het niet dat jongelui aan die woorden allerhande vunzige gedachten zullen ontlenen. Gedachten die hun godvruchtige ontwikkeling in de weg kunnen staan.

    Het adres van Michelle heb ik – helaas – niet ter beschikking, maar mogen wij er niet op rekenen dat uwe bede om steun in nood ook zonder tussenkomst der posterijen verhoord worden zal? De heiland van Michelle heet voor geen kleintje vervaard te zijn …

    Vanuit het niet minder zondige Zuiden groeten wij u oprecht en hartelijk!

Geef een reactie

