Mr. Bojangles

´t Zal het voortschrijden der jaren zijn … Op het tv-toestel deed een mij onbekende artiest Mr. Bojangles. Een klassieker, niemand deed die song ooit beter dan de legende Sammy Davis Jr.

Soms dient een legendarische vertolking niet geïmiteerd te worden, daaruit blijkt dan de bewondering voor het origineel. Ook bij sommige film-klassiekers zou het vervaardigen van een remake ontraden dienen te worden.

Hierboven de originele uitvoering. Ter bewondering, dat volstaat.

5 Reacties to “Mr. Bojangles”

  1. Frits Sajet Says:

    Nou moet je toch eens op houden. Nog een keertje eens. Niet altijd, maar heel vaak is het origineel meer tot mijn tevredenheid. Jammer dat ik na het klikken alleen de eerste 4 minuten en 27 sekonden van Sammy Davis Juniors prestatie te horen kreeg.

  2. JN Says:

    En dan dat pak! Waarbij ik dan nog zwijg over die rare beenbewegingen!

  3. Bart van der Valk Says:

    Die generaties toch … dat type pak was ooit supercool, alhoewel wij dat in die tijd hot noemden. Nog zoiets.

    In het huidige tempo van modeontwikkeling zal de outfit trouwens binnen 5 jaar weer zeer begerenswaardig zijn. De dansbeweging komen uit de tapdance-school. Wijlen Sammy Davis Jr. was daarin zeer begaafd … hij was zelfs en een tapper en een hoofer!

  4. Frits Sajet Says:

    Niets mis dus met Sammy, maar wel met mij. Als kind nooit gevaccineerd tegen overmatig schermkijkerij. Ik geloof dat we thuis pas TV kregen toen ik 16 was. Als ik erin trap en op zo’n YouTube link bij jou klik, ben ik meteen 6 uur bezig. Van Sammy naar Louis, naar “Blue Eyes” en dan op eens Humphrey Bogart, Ingrid Bergman en onvergetelijke “Sam” Dooley Wilson in Casa Blanca. Vanwege het copyright of zo in 16 stukjes geknipt. God wat hou ik van die mensen en hun prestaties. Wordt er iedere keer weer hevig sentimenteel van. Daarna uren lang vergeefs gezocht naar de kopie van Casa Blanca die ik ooit van mijn beste vriendje kreeg. Zeker zo stom geweest die film uit te lenen. Bij mijn volgende bezoek aan het verre Antwerpen moeten we die film nog eens zien.

  5. mulrg Says:

    Ik geloof dat ‘reetevet’ nog eigentijdser is, maar pin me er niet op vast.

Geef een reactie

