Een Plek met Historie

“… Maar eerst nog een krant voor vanavond bij ´t vuur, want als ik niet lees werkt mijn zwijgen verkillend op mijn huisgenoten”“Hier heb ik mijn winkeltje dat ik al jaren bezoek en waar ik de oude juffrouw voor de tienduizendste maal zal horen zeggen wat zij van het weder denkt.”

Het krantenwinkeltje, dat Elsschot op de eerste bladzijde van Het Dwaallicht bezoekt, bevond zich aan de alleraardigste Antwerpse Melkmarkt. Een winkeltje voor kranten en tijdschriften is het al jaren niet meer. Sinds lang werd er een horecagelegenheid uitgebaat. Mocht u een ferme lust naar een vriendelijk hapje voelen opkomen dan bent u nu te laat, helaas. Sinds kort wordt de firma ter overname aangeboden.

Het zal wel weer niet, maar zou het niet van een buitengewone historische gerechtigheid zijn wanneer hier opnieuw een mooi lectuurwinkeltje zou neerstrijken? De locatie, zo in het hart van deze fraaie stad, is er wel heel geschikt voor.

Een investeringsideetje wellicht, voordat uw bijeen gespeculeerde centjes nog verder in de beurspaniekjes verdwijnen?

“U schijnt de stad niet goed te kennen?”, die sleutelzin uit Het Dwaallicht zal zeer toepasselijk in het plaveisel voor uw toekomstig winkeldeurtje te lezen blijven.

Eén reactie to “Een Plek met Historie”

  1. JN Says:

    mooi

Geef een reactie

