Een Vertrouwd Gezicht

Je houdt het als ex-Amsterdammer niet voor mogelijk, maar het blijkt te kunnen! Een blijde intrede van Sinterklaas zonder het door mij zeer gewaardeerde commentaar van Dieuwertje Blok. Ook dit jaar weer blijkt de Goedheiligman over een verrassende wendbaarheid te beschikken … Zo ziet men hem te Dordrecht, luttele ogenblikken later te Scheveningen en wel heel kort daarna te Antwerpen. Gelukkig blijkt de goede bisschop over een uitmuntende staf van assistenten in iedere aangedane plaats te beschikken. Het valt ten minste op dat hij – ogenschijnlijk in dezelfde uitmonstering – toch telkens weer een aantal kledingdetails wijzigt. Vooral de versiering van de mijter biedt steeds weer een kleine variatie.

We gaan dus weer spannende dagen tegemoet, ook hier in België, en ik moest mijn echtgenote al beloven oppassend te zijn. Voldoe ik aan die eis dan zal ze zo goed zijn om te vragen mijn wandaden uit het Grote Boek te schrappen. Ik tril van spanning …

2 Reacties to “Een Vertrouwd Gezicht”

  1. Frieda Says:

    Zien wij daar op de laatste foto een kleine Bart? Wat een toeval.
    Veel geluk met het schrappen uit het Grote Boek Anneke, je kunt geen bladzij overslaan.
    Da’s vast niet zomaar gedaan…….

  2. Hans Dekens Says:

    In Nederland worden in diverse plaatsen bij de inhuldiging van de Sint mensen hardhandig verwijderd omdat ze allen maar de simpele tekst op hun t-shirt hebben “Zwaret Piet is discriminatie”. Als kind was ik altijd van mening dat de piet zo zwart was doordat hij door de schoorstenen moest kruipen en het roet op zijn gezichtwas blijven kleven en had het niets te maken met het hebben van een huidskleur. Is dat tegenwoordig anders bij de koters?

Geef een reactie

