Raadselen

De firma die mij het stramien voor dit logje levert is voor geen kleintje vervaard. Vrijwel continue (u van een jeugdiger generatie zegt ongetwijfeld 24/7) poogt men de informatie aan de gebruikers te verbeteren en uit te breiden. Gelukkig gaan veel van die ontwikkelingen mij ontspannen voorbij. Opwekkingen om ook zelfstandig muziek te vervaardigen, of polls te plaatsen, laat ik in grote rust passeren. Ook inlichtingen aangaande aantallen bezoekers en hun voorkeuren worden door mij maar zelden geraadpleegd. Een mens moet niet alles willen weten en de voorzienigheid moge verhoeden dat ik mijn geschrijf op uw smaak ga modelleren. De dagen van het actief bedrijven van marktonderzoek en marketing liggen definitief achter me.

Heel onlangs vestigden de nijvere lieden van wordpress mijn gewaardeerde aandacht op een geheel nieuwe voorziening, en na enig speurwerk slaagde ik er inderdaad in het door hen bedoelde in de krochten van de techniek op te sporen. Het bleek te gaan om een nieuwsgierig makende opsomming die het antwoord leverde op de vraag vanuit welke landen welke berichten met enige regelmaat gelezen worden.

Niet steeds verrassend … iemand in Mexico blijkt min of meer regelmatig van mijn gezeur kennis te nemen … ik heb wel een idee omtrent het wie en wat. Naast de meeste lezertjes (Nederland en Belgïe) blijkt er ook nogal wat belangstelling uit Polen en Turkije te bestaan … volmaakt onbegrijpelijk als u het mij vraagt. Net zoals die doodenkele Brit, Fransman, Canadees en Thai trouwens.

Maar wat ik totaal niet kan begrijpen is wat dagelijks tussen de 20 en 30 mensen uit Indonesië beweegt om naar het plaatje hierboven te gaan kijken en misschien het bijbehorende stukkie te lezen, hier. Nooit, maar dan ook helemaal nooit wordt er vanuit de Gordel van Smaragd naar iets anders gekeken dan die stomme plee. Onbegrijpelijk! Help!

Eén reactie to “Raadselen”

  1. mulrg Says:

    Wellicht scoort dit plaatje hoog wanneer je bij Google beeld iets van ‘happy toilet’ of ‘shiny wc’ intypt…

Geef een reactie

